Hebben Gedachten Kracht?

Het Andere Nieuws
Admin
Beigetreten: 2024-01-13 11:11:32
2025-07-11 07:30:00

De vraag is, hebben gedachten kacht? We proberen natuurlijk mee te denken met de Wereldgebeurtenissen. En de vraag is of dat ook iets verandert aan het wereldgebeuren wanneer we dat zo doen. Ik geloof dat wanneer je met het gewone meer associatieve denken meedenkt, dat dat dan niet veel effect heeft. De alledaagse gedachten, daar grijp je als het ware zo doorheen, die hebben weinig, geen kracht. In elk geval geen kracht die in het wereldgebeuren iets te betekenen heeft. Maar het is natuurlijk aan de andere kant zo dat het wel bekend is - en dat is ook in niet zozeer spirituele richtingen bekend - dat wanneer je met je gedachten Iets wil, dat dat wel degelijk een kracht genereert die dan ook helpt, dat dat gebeurt wat je wil. Er is uit het, Ik geloof het begin van de 20e eeuw een beweging ontstaan van mensen die ervan overtuigd zijn dat je geluk kunt denken. Dat je ook rijkdom kunt denken, wanneer je maar sterk genoeg ervan overtuigd bent en dat ook telkens in je gedachten onderstreept. dat dat gaat gebeuren. Dat heeft uiteindelijk. geloof ik, geleid tot het boekje - en de hele beweging daaromheen - The Secret, waarin een concrete weg beschreven staat hoe je door positieve bevestiging je lot in zekere zin in de hand neemt.

FriendHyve https://friendhyve.com