Klopt onze geschiedenis wel?

Het Andere Nieuws
Admin
2025-07-07 08:42:56

Dieter is zo één van die mensen die de zin, noodzaak en gedrevenheid voelt om alles langs alle mogelijke kanten te bekijken. Hij is opgeleid als geograaf en geschiedenis is zijn passie. Toen ik hem voor het eerst ontmoette was ik onder de indruk van zijn -niet aflatende- zoektocht naar al die juwelen die verstopt zitten in de mazen van onze geschiedenis. Aangezien het meeste wat we op school leerden op z'n minst zeer onnauwkeurig genoemd kan worden, is het voor mij en vele anderen een godsgeschenk dat er mensen bestaan zoals Dieter. Hij neemt z'n tijd om alle draadjes, waar hij kan, aan elkaar te knopen. Het is een onaf web, dat eeuwig onaf zal blijven want de geschiedenis laat zich kennen, maar nooit tot in alle details. Die zijn opgeborgen in één groot collectief geheugen van alle ervaringen des mensen. Wetende dat één gebeurtenis oneindige ervaringsmogelijkheden in zich draagt, weten we dat durven niet weten, het nieuwe weten is.

Dieter zoekt, vindt, verbindt, verduidelijkt en wijst een richting waar mogelijkerwijze de meest aannemelijke waarheid zich schuil houdt.

FriendHyve https://friendhyve.com