• PRIDE IS GEEN FEESTJE DAT JULLIE MOETEN GOEDKEUREN!!!

    Ik zie weer veel reacties van mensen die vinden dat Pride niet meer nodig is. Dat het te lang duurt. Dat het averechts werkt. Dat het "door je strot wordt geduwd".

    Maar laten we even eerlijk zijn.

    Pride is niet ontstaan omdat LHBTQIA+-mensen een maand lang in glitter willen rondlopen.

    Pride bestaat omdat mensen zijn ontslagen vanwege hun geaardheid. Omdat mensen zijn mishandeld vanwege hun identiteit. Omdat mensen uit huis zijn gezet door hun eigen familie. Omdat trans personen nog steeds dagelijks worden uitgescholden, bedreigd en aangevallen. Omdat in tientallen landen homoseksualiteit nog steeds strafbaar is. Omdat er zelfs hier, in Nederland, nog steeds mensen bang zijn om hand in hand over straat te lopen.

    Pride is tegelijkertijd een viering én een protest.

    Een viering van mensen die jarenlang te horen kregen dat ze verkeerd, ziek, zondig of onnatuurlijk waren.

    Een protest tegen het feit dat die strijd nog steeds niet voorbij is.

    En over die "hele maand" waar sommigen zo over vallen...

    Het hele jaar is de wereld al van jullie, de 'hetero's', één maand per jaar is die van óns, de LHBTQIA+ Gemeenschap en jullie dealen er maar mee, of je dat nu wilt of niet.

    De rest van het jaar wordt de wereld gedomineerd door heteronormativiteit. Films, reclames, liefdesliedjes, tijdschriften, televisieprogramma's, sprookjes, sociale verwachtingen, huwelijkstradities — vrijwel alles gaat uit van heteroseksualiteit als standaard.

    Dat vinden dezelfde mensen meestal geen probleem.

    Maar zodra LHBTQIA+-mensen één maand zichtbaar zijn, lijkt voor sommigen de wereld ineens te vergaan.

    Pride vraagt niet om toestemming.

    Pride vraagt niet om goedkeuring.

    Pride bestaat omdat zichtbaarheid levens redt.

    Want ergens zit er vandaag een jongere op zijn kamer die denkt dat hij de enige is. Iemand die bang is om uit de kast te komen. Iemand die zich schaamt voor wie die is.

    En juist voor die persoon bestaat Pride.

    Niet om jouw comfort te beschermen.

    Maar om hun bestaan zichtbaar te maken.

    Dus nee.

    Pride gaat niet weg omdat sommige mensen er moe van worden.

    Mensen waren namelijk ook moe van vrouwenrechten, burgerrechten en emancipatiebewegingen.

    Dat bleek achteraf geen sterk argument.

    Happy Pride

    #gaypride #pride #lgbtqia
    PRIDE IS GEEN FEESTJE DAT JULLIE MOETEN GOEDKEUREN!!! Ik zie weer veel reacties van mensen die vinden dat Pride niet meer nodig is. Dat het te lang duurt. Dat het averechts werkt. Dat het "door je strot wordt geduwd". Maar laten we even eerlijk zijn. Pride is niet ontstaan omdat LHBTQIA+-mensen een maand lang in glitter willen rondlopen. Pride bestaat omdat mensen zijn ontslagen vanwege hun geaardheid. Omdat mensen zijn mishandeld vanwege hun identiteit. Omdat mensen uit huis zijn gezet door hun eigen familie. Omdat trans personen nog steeds dagelijks worden uitgescholden, bedreigd en aangevallen. Omdat in tientallen landen homoseksualiteit nog steeds strafbaar is. Omdat er zelfs hier, in Nederland, nog steeds mensen bang zijn om hand in hand over straat te lopen. Pride is tegelijkertijd een viering én een protest. Een viering van mensen die jarenlang te horen kregen dat ze verkeerd, ziek, zondig of onnatuurlijk waren. Een protest tegen het feit dat die strijd nog steeds niet voorbij is. En over die "hele maand" waar sommigen zo over vallen... Het hele jaar is de wereld al van jullie, de 'hetero's', één maand per jaar is die van óns, de LHBTQIA+ Gemeenschap en jullie dealen er maar mee, of je dat nu wilt of niet. De rest van het jaar wordt de wereld gedomineerd door heteronormativiteit. Films, reclames, liefdesliedjes, tijdschriften, televisieprogramma's, sprookjes, sociale verwachtingen, huwelijkstradities — vrijwel alles gaat uit van heteroseksualiteit als standaard. Dat vinden dezelfde mensen meestal geen probleem. Maar zodra LHBTQIA+-mensen één maand zichtbaar zijn, lijkt voor sommigen de wereld ineens te vergaan. Pride vraagt niet om toestemming. Pride vraagt niet om goedkeuring. Pride bestaat omdat zichtbaarheid levens redt. Want ergens zit er vandaag een jongere op zijn kamer die denkt dat hij de enige is. Iemand die bang is om uit de kast te komen. Iemand die zich schaamt voor wie die is. En juist voor die persoon bestaat Pride. Niet om jouw comfort te beschermen. Maar om hun bestaan zichtbaar te maken. Dus nee. Pride gaat niet weg omdat sommige mensen er moe van worden. Mensen waren namelijk ook moe van vrouwenrechten, burgerrechten en emancipatiebewegingen. Dat bleek achteraf geen sterk argument. 🏳️‍🌈 Happy Pride 🌈 #gaypride #pride #lgbtqia
    0 Reacties 0 Deelde 800 Gezien
  • Fijne Pride Maand!

    Juni staat wereldwijd in het teken van Pride: een viering van liefde, diversiteit, authenticiteit en de vrijheid om jezelf te zijn.

    Soms vragen mensen zich af waarom Pride nog steeds nodig is, of waarom er geen "Straight Pride" bestaat.

    Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Pride is niet ontstaan omdat LGBTQ+ mensen zich beter voelen dan anderen. Pride ontstond omdat mensen jarenlang – en in veel delen van de wereld nog steeds – werden uitgesloten, vervolgd, ontslagen, mishandeld of zelfs gevangen gezet vanwege wie ze zijn of van wie ze houden.

    Voor heteroseksuele mensen is er nooit een strijd nodig geweest om het recht te krijgen om openlijk hetero te zijn. Daarom bestaat er historisch gezien ook geen behoefte aan een "Straight Pride". Pride gaat niet over het verheffen van de ene groep boven de andere, maar over zichtbaarheid, acceptatie en gelijke behandeling voor iedereen.

    Het mooie is: Pride is tegenwoordig niet alleen voor LGBTQ+ mensen. Het is een viering van vrijheid, respect en menselijkheid. Iedereen die gelooft dat mensen zichzelf mogen zijn, is welkom.

    Laten we deze maand samen vieren dat onze verschillen ons niet verdelen, maar juist verrijken.

    Een perfect nummer voor deze maand:
    Born This Way – Lady Gaga

    https://youtu.be/wV1FrqwZyKw?is=rkNj6zZqfkumlKTz

    Happy Pride Month!

    #HappyPrideMonth #PrideMonth #Pride2026 #LoveIsLove #BornThisWay #LadyGaga #LGBTQIA #Equality #Inclusion #Diversity #Respect #BeYourself #MusicCommunity #MusiQloud #SpreadLove #UnitedThroughMusic
    🌈✨ Fijne Pride Maand! ✨🌈 Juni staat wereldwijd in het teken van Pride: een viering van liefde, diversiteit, authenticiteit en de vrijheid om jezelf te zijn. Soms vragen mensen zich af waarom Pride nog steeds nodig is, of waarom er geen "Straight Pride" bestaat. Het antwoord is eigenlijk heel simpel: Pride is niet ontstaan omdat LGBTQ+ mensen zich beter voelen dan anderen. Pride ontstond omdat mensen jarenlang – en in veel delen van de wereld nog steeds – werden uitgesloten, vervolgd, ontslagen, mishandeld of zelfs gevangen gezet vanwege wie ze zijn of van wie ze houden. Voor heteroseksuele mensen is er nooit een strijd nodig geweest om het recht te krijgen om openlijk hetero te zijn. Daarom bestaat er historisch gezien ook geen behoefte aan een "Straight Pride". Pride gaat niet over het verheffen van de ene groep boven de andere, maar over zichtbaarheid, acceptatie en gelijke behandeling voor iedereen. Het mooie is: Pride is tegenwoordig niet alleen voor LGBTQ+ mensen. Het is een viering van vrijheid, respect en menselijkheid. Iedereen die gelooft dat mensen zichzelf mogen zijn, is welkom. Laten we deze maand samen vieren dat onze verschillen ons niet verdelen, maar juist verrijken. ❤️ 🎵 Een perfect nummer voor deze maand: Born This Way – Lady Gaga https://youtu.be/wV1FrqwZyKw?is=rkNj6zZqfkumlKTz Happy Pride Month! 🏳️‍🌈✨ #HappyPrideMonth #PrideMonth #Pride2026 #LoveIsLove #BornThisWay #LadyGaga #LGBTQIA #Equality #Inclusion #Diversity #Respect #BeYourself #MusicCommunity #MusiQloud #SpreadLove #UnitedThroughMusic
    0 Reacties 0 Deelde 984 Gezien
  • Ka$h and Carry: Patels FBI gaat helemaal los tijdens het happy hour
    Kash Patel klaagde een journalist aan vanwege beschuldigingen van alcoholgebruik. https://indignatienewsletter.substack.com/p/kah-and-carry-patels-fbi-gaat-helemaal
    Ka$h and Carry: Patels FBI gaat helemaal los tijdens het happy hour Kash Patel klaagde een journalist aan vanwege beschuldigingen van alcoholgebruik. https://indignatienewsletter.substack.com/p/kah-and-carry-patels-fbi-gaat-helemaal
    INDIGNATIENEWSLETTER.SUBSTACK.COM
    Ka$h and Carry: Patels FBI gaat helemaal los tijdens het happy hour
    Kash Patel klaagde een journalist aan vanwege beschuldigingen van alcoholgebruik.
    0 Reacties 0 Deelde 218 Gezien
  • de hommels strike back ofzo ..weer 2 gezien vandaag yeeey

    maar goed nog wat minituintje onderhoud
    en dan wel een muziekje erbij zo maya en bram natuurlijk lekker uptempo .

    maar goed foutje begin ik met maria aya omac..

    en dan kom ik niet weg ,moest ook overigens nog een aantal video,s veilig stellen (zat een poosje zonder pc )

    waar was ik ....ojaa
    die video,s vind ik zo leuk mert name die koorleden iedereen helemaal happydepeppy
    en waarom weet ik niet precies maar krijg elke x natte ogen van die concerten van maria.

    geen schaars geklede ¨dames" geen shows
    maria is ook niet een sexbom met haar baggy trouwsers en toch..

    ik zou zeker even kijken
    de hommels strike back ofzo ..weer 2 gezien vandaag yeeey 😀 maar goed nog wat minituintje onderhoud en dan wel een muziekje erbij zo maya en bram natuurlijk lekker uptempo . maar goed foutje begin ik met maria aya omac.. en dan kom ik niet weg ,moest ook overigens nog een aantal video,s veilig stellen (zat een poosje zonder pc 😒) waar was ik ....ojaa die video,s vind ik zo leuk mert name die koorleden iedereen helemaal happydepeppy en waarom weet ik niet precies maar krijg elke x natte ogen van die concerten van maria. geen schaars geklede ¨dames" geen shows maria is ook niet een sexbom met haar baggy trouwsers en toch.. ik zou zeker even kijken 😃
    Great
    1
    0 Reacties 0 Deelde 445 Gezien
  • Happy friday the 13th
    Happy friday the 13th 🥰
    0 Reacties 0 Deelde 209 Gezien
  • Happy Valentine

    Ik zal wel weer géén Valentijn hebben dit jaar, net als alle voorgaande jaren

    Niettemin, fijne romantische Valentijnsdag

    #valentijn
    Happy Valentine ❤️ Ik zal wel weer géén Valentijn hebben dit jaar, net als alle voorgaande jaren 🤣🤣🤣 Niettemin, fijne romantische Valentijnsdag 🥰 #valentijn
    0 Reacties 0 Deelde 632 Gezien
  • Zeer, zeer happy met hoe mijn website er nu uitziet

    Wil je het ook beleven?

    Kom naar https://musiqloud.com
    Zeer, zeer happy met hoe mijn website er nu uitziet 🤩 Wil je het ook beleven? Kom naar https://musiqloud.com
    Great
    1
    0 Reacties 0 Deelde 412 Gezien
  • MusiQloud.com is LIVE!

    Hey Music Lovers! Het is zover – MusiQloud is online en klaar om jouw nieuwe favoriete muziekcommunity te worden!

    Wat is MusiQloud?

    Het is een plek voor iedereen die van muziek houdt – of je nu artiest bent, producer, DJ, of gewoon fan. Ontdek nieuwe tracks, deel je vibes, connect met andere music lovers, en bouw samen aan een bruisende community!

    Deel je favoriete youtube muziek video, je Spotify of Soundcloud links
    Schrijf artikelen over jouw idool
    Start je groep of fanpagina
    Deel jouw eigen muziek

    Ennnn, vergeet vooral niet jouw vrienden uit te nodigen

    Het is nog rustig hier – het eerste lid ben jij misschien wel – maar met jouw hulp kunnen we van MusiQloud een levendige, muzikale hotspot maken. Nodig je vrienden uit, deel je favoriete nummers en laat de magie beginnen!

    Er wordt hier en daar nog gesleuteld aan de site en sommige functies werken (nog) niet maar je bent alvast welkom om lid te worden en de website te vullen met LEUKE content

    Let op

    Gebruik MusiQloud alléén om muziek-gerelateerde berichten te plaatsen en niet als facebook alternatief, wij willen alléén happy vibes

    Word vandaag nog lid: https://musiQloud.com

    #MusiQloud #Muziek #MusicCommunity #MusicLovers #JoinTheVibe #DiscoverMusic #CreatorsUnite #NewMusicPlatform #BeTheFirst
    🎉 MusiQloud.com is LIVE! 🎉 Hey Music Lovers! 🌟 Het is zover – MusiQloud is online en klaar om jouw nieuwe favoriete muziekcommunity te worden! 🎧 Wat is MusiQloud? Het is een plek voor iedereen die van muziek houdt – of je nu artiest bent, producer, DJ, of gewoon fan. Ontdek nieuwe tracks, deel je vibes, connect met andere music lovers, en bouw samen aan een bruisende community! 💫 🔹Deel je favoriete youtube muziek video, je Spotify of Soundcloud links 🔹Schrijf artikelen over jouw idool 🔹Start je groep of fanpagina 🔹Deel jouw eigen muziek Ennnn, vergeet vooral niet jouw vrienden uit te nodigen 😏 Het is nog rustig hier – het eerste lid ben jij misschien wel 😉 – maar met jouw hulp kunnen we van MusiQloud een levendige, muzikale hotspot maken. Nodig je vrienden uit, deel je favoriete nummers en laat de magie beginnen! 🚀 Er wordt hier en daar nog gesleuteld aan de site en sommige functies werken (nog) niet maar je bent alvast welkom om lid te worden en de website te vullen met LEUKE content Let op‼️ Gebruik MusiQloud alléén om muziek-gerelateerde berichten te plaatsen en niet als facebook alternatief, wij willen alléén happy vibes 🤩 🔗 Word vandaag nog lid: https://musiQloud.com #MusiQloud #Muziek #MusicCommunity #MusicLovers #JoinTheVibe #DiscoverMusic #CreatorsUnite #NewMusicPlatform #BeTheFirst
    Great
    2
    5 Reacties 0 Deelde 2K Gezien
  • Happy Tuesday
    Happy Tuesday ❤️
    Great
    1
    1 Reacties 0 Deelde 251 Gezien
  • Happy new year uit Noord Korea

    Van de geëerde leider

    https://vm.tiktok.com/ZGdm6b7Ud/
    Happy new year uit Noord Korea 😅 Van de geëerde leider 🤣🤣🤣 https://vm.tiktok.com/ZGdm6b7Ud/
    0 Reacties 0 Deelde 263 Gezien
Meer Resultaten
FriendHyve https://friendhyve.com